Tiedote 30.3.2020

30.03.2020

Lammin Veto

Tiedote 30.3.2020

Koronavirusepidemia on keskeyttänyt Lammin Vedon toiminnan (pelit, harjoitukset ja muu toiminta) kokonaan toistaiseksi. Asiasta on tiedotettu kaikkia jäseniä 12.3.2020. Seura seuraa Valtioneuvoston sekä Suomen Palloliiton linjauksia ja toimii näiden ohjeistusten mukaisesti. Seuran johtokunta pyytää myös jäseniään seuraamaan ja toimimaan näiden ohjeiden mukaisesti.

Vaikutukset LaVen toimintaan:

• Kaikki toiminta on keskeytetty toistaiseksi (harjoitukset, harjoituspelit, pelitoiminta, jne.)
  • Valmennuksessa on siirrytty "etävalmennukseen" 16.3. alkaen
  • Kaikki kevään tapahtumat on peruttu/siirretty (mm. toimihenkilöpäivä, Aprilli-viesti, POP-harrastepäivä)
  • Toimintatauko jatkuu, kunnes toisin tiedotetaan
  • Seuran kevätkokous kutsutaan koolle, kun tilanne sen sallii

Joukkueharjoittelun aloittamisesta seuran johtokunta päättää, kun harjoittelun aloittaminen on poikkeusolojen lieventymisen perusteella mahdollista. Tässä vaiheessa, kun poikkeusolojen kesto on hyvin epäselvää, jäsen- ja kausimaksuihin ei tehdä toistaiseksi muutoksia. Kokonaistilannetta arvioidaan johtokunnassa jatkuvasti ja tilanteen muutoksista sekä jatkotoimenpiteistä tiedotetaan heti kun se on mahdollista.

18.3.2020 Palloliiton tiedotteen mukaan kaikki sarjat pelataan sen jälkeen, kun poikkeustilanne on ohi. Sarjat pyritään käynnistämään noin kahden viikon kuluessa siitä, kun viranomaiset mahdollistavat toiminnan käynnistämisen. Peliohjelmia ei toistaiseksi ole vahvistettu tai julkaistu. Linkki tiedotteeseen: Ajankohtaista kilpailutoiminnasta koronavirustilanteessa

Seuran strategian mukaisesti tahdomme kannustaa kaikkia lapsia ja nuoria (sekä myös aikuisia) liikunnalliseen elämäntapaan. Poikkeusolojen vuoksi koululiikunnan ja joukkueharjoittelun ollessa tauolla, huomio keskittyy nyt sinne kotioloihin ja omatoimiseen harjoitteluun. Liikunnan avulla pystytään ylläpitämään terveyttä vaikeassakin tilanteessa, joten liikkuminen on nyt ensisijaisen tärkeää. Säännöllinen liikunta ja terveellinen ruokavalio ylläpitävät myös hyvää vastustuskykyä. Vain terveenä on lupa harjoitella!

Lisätietoja:
Kati Koskinen, pj